Бриф для фотографа: що це і чому це обов’язково
Бриф для фотографа: що це і чому це обов’язково
5 кроків, які варто зробити, перш ніж замовити зйомку.
Сам факт підготовки брифу вже демонструє серйозність ваших намірів. Адже вирішити «нашій компанії потрібні нові фотографії» – замало для отримання якісного результату. Також вкрай важливо визначитися, яка саме зйомка необхідна та досягненню яких цілей вона має сприяти.
Тому першим кроком до будь-якої зйомки – портретної, індустріальної, репортажної чи предметної – буде саме складання брифу.
Підготовка брифу виконує дві головні функції:
– допомагає вам, як замовнику, конкретизувати власні цілі та задачі;
– дає змогу фотографу зрозуміти ваші потреби і знайти оптимальні технічні та творчі рішення для їхньої реалізації.
Бриф – це головний опорний документ, який допоможе максимально ефективно спланувати час, мінімізувати ризики непередбачених ситуацій, знизити рівень стресу для всіх учасників зйомки і отримати прогнозований бажаний результат.
Бриф має дати вам і фотографу відповідь на два прості запитання:
ЩО і ЯК треба зняти.
Але для повної картини цього, звичайно, замало.
Також важливо вказати:
– ЧИМ займається компанія чи клієнт, який замовляє зйомку
– ДЛЯ ЧОГО необхідні фотографії
– СКІЛЬКИ фото необхідно отримати в результаті
– В ЯКИЙ термін треба віддати готові фотографії
Тепер про це- трохи докладніше:
![](https://gerasimov.com.ua/wp-content/uploads/2020/04/img_8274-copy.jpg)
1. Вкажіть назву компанії та вид діяльності. Також зазначте ім’я та посаду контактної особи, яка займається організацією зйомки.
2. Сформулюйте цілі, для яких вам потрібні фотографії. Який меседж і настрій вони мають передавати. Не забудьте вказати термін використання фото, адже сучасна світова практика передачі авторських прав передбачає різний термін використання зображень, і від цього, в тому числі, залежатиме вартість зйомки.
3. Якщо ви заздалегідь визначились зі стилістикою та власним баченням зйомки і знаєте, що саме повинно бути на фото, опишіть це в текстовому форматі. Вкажіть місце проведення, кількість сюжетів на кожній локації, що саме герої роблять у кадрі, які обов’язкові аксесуари та деталі мають бути присутні. Знайдіть візуальні референси (схожі зображення) максимально наближені до ваших побажань за композицією та настроєм і додайте їх до тексту.
4. Зазначте в брифі орієнтацію фотографії: горизонтальна, вертикальна або квадратна. Адже не існує універсального формату, що підійде на всі випадки. Інколи кадрування порушує композицію та знищує важливі деталі, а всемогутній бог Фотошоп не в змозі відродити те, чого ніколи не було в кадрі.
5. Вкажіть дедлайн отримання фінальних зображень. Враховуйте час, що знадобиться вам на відбір та узгодження фотографій з людиною, яка приймає остаточне рішення, а також час, необхідний на обробку фото. В цьому місці також не зайвим буде нагадати, що окрема детальна пост-обробка обраних зображень –за бажанням замовника – зовсім інший, відмінний від знімального, процес, який тарифікується окремо від самої зйомки. Це важливо мати на увазі при складанні кошторису.
Після обговорення з фотографом першої версії брифу можна перейти до складання більш детального знімального плану.
Чому детального?
Тому що безпосередньо зйомка – це лише частина процесу. Він включає також час на підготовку всіх учасників, специфіку локації (час на підготовку локацій та переміщення між ними), особливості виробничих процесів та інші важливі, але неочевидні деталі.
![logo](https://gerasimov.com.ua/wp-content/uploads/2020/02/futura-black.png)
Коментарі закриті для сторінки