Бриф для фотографа: що це і чому це обов’язково
Бриф для фотографа: що це і чому це обов’язково
5 кроків, які варто зробити, перш ніж замовити зйомку.
Сам факт підготовки брифу вже демонструє серйозність ваших намірів. Адже вирішити «нашій компанії потрібні нові фотографії» – замало для отримання якісного результату. Також вкрай важливо визначитися, яка саме зйомка необхідна та досягненню яких цілей вона має сприяти.
Тому першим кроком до будь-якої зйомки – портретної, індустріальної, репортажної чи предметної – буде саме складання брифу.
Підготовка брифу виконує дві головні функції:
– допомагає вам, як замовнику, конкретизувати власні цілі та задачі;
– дає змогу фотографу зрозуміти ваші потреби і знайти оптимальні технічні та творчі рішення для їхньої реалізації.
Бриф – це головний опорний документ, який допоможе максимально ефективно спланувати час, мінімізувати ризики непередбачених ситуацій, знизити рівень стресу для всіх учасників зйомки і отримати прогнозований бажаний результат.
Бриф має дати вам і фотографу відповідь на два прості запитання:
ЩО і ЯК треба зняти.
Але для повної картини цього, звичайно, замало.
Також важливо вказати:
– ЧИМ займається компанія чи клієнт, який замовляє зйомку
– ДЛЯ ЧОГО необхідні фотографії
– СКІЛЬКИ фото необхідно отримати в результаті
– В ЯКИЙ термін треба віддати готові фотографії
Тепер про це- трохи докладніше:
1. Вкажіть назву компанії та вид діяльності. Також зазначте ім’я та посаду контактної особи, яка займається організацією зйомки.
2. Сформулюйте цілі, для яких вам потрібні фотографії. Який меседж і настрій вони мають передавати. Не забудьте вказати термін використання фото, адже сучасна світова практика передачі авторських прав передбачає різний термін використання зображень, і від цього, в тому числі, залежатиме вартість зйомки.
3. Якщо ви заздалегідь визначились зі стилістикою та власним баченням зйомки і знаєте, що саме повинно бути на фото, опишіть це в текстовому форматі. Вкажіть місце проведення, кількість сюжетів на кожній локації, що саме герої роблять у кадрі, які обов’язкові аксесуари та деталі мають бути присутні. Знайдіть візуальні референси (схожі зображення) максимально наближені до ваших побажань за композицією та настроєм і додайте їх до тексту.
4. Зазначте в брифі орієнтацію фотографії: горизонтальна, вертикальна або квадратна. Адже не існує універсального формату, що підійде на всі випадки. Інколи кадрування порушує композицію та знищує важливі деталі, а всемогутній бог Фотошоп не в змозі відродити те, чого ніколи не було в кадрі.
5. Вкажіть дедлайн отримання фінальних зображень. Враховуйте час, що знадобиться вам на відбір та узгодження фотографій з людиною, яка приймає остаточне рішення, а також час, необхідний на обробку фото. В цьому місці також не зайвим буде нагадати, що окрема детальна пост-обробка обраних зображень –за бажанням замовника – зовсім інший, відмінний від знімального, процес, який тарифікується окремо від самої зйомки. Це важливо мати на увазі при складанні кошторису.
Після обговорення з фотографом першої версії брифу можна перейти до складання більш детального знімального плану.
Чому детального?
Тому що безпосередньо зйомка – це лише частина процесу. Він включає також час на підготовку всіх учасників, специфіку локації (час на підготовку локацій та переміщення між ними), особливості виробничих процесів та інші важливі, але неочевидні деталі.
Коментарі закриті для сторінки