Бриф для фотографа: що це і чому це обов’язково

Бриф для фотографа: що це і чому це обов’язково

5 кроків, які варто зробити, перш ніж замовити зйомку.

Сам факт підготовки брифу вже демонструє серйозність ваших намірів. Адже вирішити «нашій компанії потрібні нові фотографії» – замало для отримання якісного результату. Також вкрай важливо визначитися, яка саме зйомка необхідна та досягненню яких цілей вона має сприяти.

Тому першим кроком до будь-якої зйомки портретної, індустріальної, репортажної чи предметної – буде саме складання брифу.

Підготовка брифу виконує дві головні функції:
– допомагає вам, як замовнику, конкретизувати власні цілі та задачі;
– дає змогу фотографу зрозуміти ваші потреби і знайти оптимальні технічні та творчі рішення для їхньої реалізації.

Бриф – це головний опорний документ, який допоможе максимально ефективно спланувати час, мінімізувати ризики непередбачених ситуацій, знизити рівень стресу для всіх учасників зйомки і отримати прогнозований бажаний результат.

Бриф має дати вам і фотографу відповідь на два прості запитання:

ЩО і ЯК треба зняти.

Але для повної картини цього, звичайно, замало.

Також важливо вказати:

– ЧИМ займається компанія чи клієнт, який замовляє зйомку

– ДЛЯ ЧОГО необхідні фотографії

– СКІЛЬКИ фото необхідно отримати в результаті

– В ЯКИЙ термін треба віддати готові фотографії

 

Тепер про це – трохи докладніше:

1.  Вкажіть назву компанії та вид діяльності. Це допоможе фотографу краще зрозуміти специфіку вашого бізнесу та врахувати нюанси під час зйомки. Також зазначте ім’я та посаду контактної особи, яка займається організацією зйомки.

2.  Сформулюйте цілі, для яких вам потрібні фотографії. Який меседж і настрій вони мають передавати. 

3. Якщо ви заздалегідь визначились зі стилістикою та власним баченням зйомки, опишіть це максимально детально: 

кажіть місце проведення

– кількість сюжетів на кожній локації

-що саме герої роблять у кадрі

– які обов’язкові аксесуари та деталі мають бути присутні. 

Знайдіть візуальні референси (приклади знімків, що відповідають вашим побажанням) максимально наближені до ваших побажань за композицією та настроєм і додайте їх до тексту.

4. Зазначте в брифі орієнтацію фотографії: горизонтальна, вертикальна або квадратна. Адже не існує універсального формату, що підійде на всі випадки. Важливо узгодити це заздалегідь, адже неправильний формат може порушити композицію та зменшити ефективність знімків у запланованих каналах комунікації.

5.  Вкажіть терміни отримання фінальних зображень, з урахуванням часу на відбір, узгодження та постобробку. Якщо вам потрібна поглиблена ретуш або додаткова корекція, пам’ятайте, що це окремий процес, який тарифікується окремо та може вплинути на вартість і строки здачі матеріалів. 

6. Не забудьте уточнити термін використання фотографій – це важливий фактор, що може вплинути на вартість зйомки, адже передача прав на використання фото може бути обмеженою в часі.

 

Після обговорення з фотографом першої версії брифу можна перейти до складання більш детального знімального плану.

Чому детального?

Тому що безпосередньо зйомка – це лише частина процесу. Він включає також час на підготовку всіх учасників, специфіку локації (час на підготовку локацій та переміщення між ними), особливості виробничих процесів та інші важливі, але неочевидні деталі.

Коментарі закриті для сторінки